Ana içeriğe git

MAHMUT ÖZDEN'in Katilleri Halka Açıklansın!Devam oku     EYT Tüm Toplumun Meselesidir!-Volkan DüzenliDevam oku     Bugün 30 Eylül: YAŞASIN ÖZGÜR ABHAZYA!..Devam oku     3. Havalimanı İşçileri Pervasızlığa İsyan Etti!Devam oku     12 Eylül Darbesi ve Darbe ÇocuklarıDevam oku     Gençlerin Adıgey Gezisinden Notlar-Adnan ArslanDevam oku     Sözmez Baykan'ı ve Mücadelesini Selamlıyoruz!.Devam oku     Ah o gemide ben de olsaydım…- Murat SevinçDevam oku     Rusya’nın Anadil Yasasına Karşı 126 Kurumdan Çağrı!Devam oku     Anadillerin Seçmeli Yapılmasıyla İlgili Forum’un ArdındanDevam oku     

 

Kimler çevrim içi

Şu an 0 kullanıcı ve 2 ziyaretçi çevrim içi.

Kimler yeni

  • cerkes19
  • Kamilatam
  • dorukb
  • Ozcan Sanbay
  • Arslanbay

Kullanıcı girişi

Kem söz ve bir konuşma üzerine..-Adnan Özveri

Muhittin Ünal’ın konuşmasını Kabardey Ümit'in koyduğu videodan izleyince aklıma bir fıkra geldi: Papa New York’u ziyaretinde uçağın merdivenlerinde inerken gazeteciler "Efendim New York'da genelevi ziyaret edecek misiniz?" diye soruyorlar.
Papa da "New York’da genelev var mı?" diyor. Ertesi gün bütün basında manşet haber: "Papa uçaktan iner inmez 'New York’da genelev var mı?' dedi."
Konuşmayı izleyince gördüm ki Muhittin Ünal'ın sözleri aynen böyle çarpıtılmış. Eh, bu işi yapan da bu konuların erbabı olunca, olay alıp başını gitmiş. Ne demiş Muittin Ünal, "Çerkes kavramının Kafkasya'da karşılığı yoktur. Bugün Kafkasya'ya gitseniz de Çerkesleri göreceğim deseniz, kimseyi bulamazsanız, çünkü orada Adigeler Adige Cumhuriyeti’nde, Kaberdeyler Kabartay-Balkar Cumhuriyeti’nde, Abazalar Abhazya Cumhuriyeti’nde..." diyerek ve Çeçenleri, Osetleri de katarak devam etmiş. Bunun üzerine birileri de ona Çerkesleri ve Çerkes halkını yok sayıyor, "...zulası" diye kendi meşrebinde bir cevap vermiş.
Şimdi o yanıtı bir yana bırakalım. Ben şöyle bir şey diyeyim. " Bugün Abhazya'da Abaza sözünün bir kavramsal karşılığı yoktur." Bunu deyince şimdi ben "Kafkasya'da Abaza yoktur" mu dedim. Abazaların dönüp de bana hemen küfür mü etmeleri gerekiyor. Söylediğim bu sözün büyük ölçüde bir doğruluk payı vardır. Çünkü Abhazya'daki Abazalar kendilerini Apsuva -Abhaz olarak görürler. Abaza dendiğinde Karaçay- Çerkesk'e git derler. 
Konuşmayı sonuna kadar izledim. Muhittin Ünal konuşmanın başında genel bir tanım yapıp, tartışma yaratan o sözleri söylüyor. Sonra da belki yüzlerce kez "Çerkesler, Çerkes halkı" diyor. Ama bu sözler kimseyi ilgilendirmiyor. Büyük bir beceriyle çarpıtılmaya çalışılan o cümlenin ne anlama geldiğini, ondan böyle bir sonuç çıkarılamayacağını o kişi veya kişiler de çok iyi biliyor. Ama başta da dediğim gibi niyet farklı. Çünkü onlar üzüm yemek istemiyorlar. Aslında sorun o cümle de değil. Sorun Muhittin Ünal'ın bugüne kadar yapıp ettiklerinde ve Çerkes tanımında. Muhittin Ünal doğru veya yanlış Çerkes kavramını onlar gibi tanımlamıyor. Problem de işte buradan çıkıyor.
Şimdi şöyle bir düşünelim: Muhittin Ünal "Çerkesler sadece Adigelerdir, onun dışındakiler Çerkes değildir" dese ve şöyle devam etseydi; “Ama maalesef Çerkes kavramının bugün Kafkasya'da tam olarak birebir karşılığı yoktur. Abzahlar Adigey'de, Kabardeyler Kabartay-Balkar da yaşıyorlar ve kendilerini öyle adlandırıyor" deseydi ve birde ekleseydi "Öncelikle bu sorunları aşmamız lazım." O zaman aynı sözü söylemiş olmasına yani "Çerkes kavramının bugün Kafkasya'da tam olarak karşılığı yoktur" demiş olmasına karşın kimse ona saldırmaz, somut durumun somut tahlilini yapmış addederlerdi. Çünkü Muhittin Ünal o zaman "Adige=Çerkes" diyerek Çerkes tanımını onlara uygun yapmış olurdu. Yani sorun, Muhittin Ünal'ın aşağı yukarı birçok insanın söyleyebileceği o sözde değil, Çerkes tanımını o "kafalara" uygun yapıp yapmamasında yatıyor. Gerisi lafı güzaf... 
Burada ayrıca bilmem ne zulası gibi çirkin sözlere ve benzetmelere girmek ve yazmak istemiyorum. Bende edebiyatçıyım, o sözün ne anlama gelip gelmeyeceğini çok iyi bilirim. Kem söz sahibine aittir deyip geçiyorum. Ancak kısa da olsa bir konuya daha değineyim. Bu konuda söz söyleyen ve kayıtsız şartsız o şahsın arkasında durmaya çalışan bazıları var ki, onların sözleri beni çok şaşırttı: “Muhittin Ünal da kim, ne iş yapar, ilk defa duyduk” diyorlar ve Çerkeslik üzerine bir sürü söz ediyorlar.. Bu da ayrı bir garabet...
Adnan Özveri (18.12.2017)

Yorumlar

Muhittin Ünal Bey'in TV konuşması.

Aralık 22, 2017 yazan Konuk, 46 hafta 16 saat ago
Comment: 12845

Her ne kadar Muhittin Ünal Beyi eleştirenlere katılmasam da,şu tespitim üzerinde durulmasında yarar var sanırım.En azından Adığelerin birlik ve bütünlüğünü bozmamak,tek bir halk olduğunu tüm dünyaya duyurmak açısından...Adığeler Adığe Cumhuriyetinde,Kaberdeyler Kabartay-Balkar Cumhuriyetinde diyerek,sun'i bir sınırla geçmişte yapılan parçalanmaya onay veriyormuş gibi bir izlenim yaratmamak gerekiyordu.Kaberdeylerin de Adığe olduğunu bilerek,ayrı halklar gibi bir anlaşılmaya meydan verecek söylem biçimi seçilmemeliydi diye düşünüyorum.Muhittin Beyin böyle bir amacı olmadığını bilerek de olsa,bu eleştiriyi yapmamız gerekiyor.Bırakalım Çeçen,Oset,Abhazlara kadar uzanmayı,hiç olmasa Adığe halkının bütünlüğüne ve bütünlük görüntüsüne zarar verecek söylemlerden uzak durmalıyız.

Premium Drupal Themes by Adaptivethemes